a scris: Dieta Atkins
Total retete publicate: 112 Retete culinare
Trimite pe  
close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Dieta Atkins

1686 vizite
1 comentariu

Nota 4.3 din 30 voturi

Nota 4.3/5 din 30 voturi

 

Retete de slabit : Dieta Atkins

Dieta Atkins

Aceasta dieta poarta numele doctorului Atkins care a introdus in anii 70 dieta sa pe baza de proteine, slaba in carbohidrati. In aceeasi linie cu dieta slaba in carbohidrati, si aceasta se concentreaza pe reducerea consumului de carbohidrati si pune accent pe consumul de proteine.

Cea mai mare provocare aici este dificultatea de a elimina carbohidratii, un grup foarte greu de evitat din majoritatea meniurilor. Privarea de un anumit grup de alimente in general este dificila si poate cauza frustrari la inceput. Ca in orice alta dieta, secretul este sa incepi incet si sa nu pretinzi rezultate uimitoare intr-un timp scurt.

Desi s-ar putea spune ca dieta Doctorului Atkins, mai mult ca oricare alta, poate da rezultate foarte rapide, smecheria este sa mentii mai departe o greutate constanta, ceea ce inseamna o foarte atenta supraveghere a regimului alimentar.

 

Programul Atkins presupune patru pasi care trebuie parcursi pentru a obtine rezultate:

Pasul 1 - Inductia. In aceasta perioada, de maxim doua saptamani, trebuie limitat numarul de glucide la maxim 20 de grame pe zi. Sunt interzise toate alimentele bogate in carbohidrati: cartofi, paste, paine, prajituri, orez, cereale, fasole uscata, mazarea, fructele dulci si laptele. Alimentele permise sunt: carnea rosie, pieptul de pui, branzeturile, pestele, ouale, legumele cu un continut glicemic scazut. Telul acestui pas este ca organismul sa se obisnuiasca cu consumul limitat de carbohidrati, astfel se accelereaza ritmul in care se ard grasimile si se stabilizeaza glicemia.

Pasul 2 - Scaderea in greutate. In acest pas aportul de glucide se mareste. Cantitatea de carbohidtrati consumata creste cu 5 grame pe saptamana pana se atinge nivelul critic de 25-50 de grame, in functie de persoana. Alimentele care inca sunt interzise: painea, dulciurile, cerealele si pastele.

Pasul 3 - Pre-mentinerea greutatii. Acest pas trebuie urmat in momentul in care se ajunge la greutatea dorita. Scopul sau este pregatirea corpului pentru ultima parte a programului. Cantitatea de carbohidrati se mareste cu 10 grame pe saptamana. Veti pierde astfel 500 de grame saptamanal.

Pasul 4 - Mentinerea greutatii. O data ce ai atins acest ultim pas inseamna ca ai asimilat cunostintele necesare pentru a duce o dieta echilibrata. De asemenea cunosti cantitatea de carbohidrati de care ai nevoie pentru a te mentine la o greutate optima. Cantitatea de carbohidrati trebuie mentinuta intre 60 si 70 pe zi.

 Pro dieta Atkins:

- Pierzi rapid din greutate - lipsa de carbohidraţi din meniu favorizează arderea mai rapidă a grăsimilor

- Atkins, autorul regimului, spune că dieta poate reduce oboseala, iritabilitatea, durerile de cap, depresia şi durerile musculare.

Contra dieta Atkins:

- Regimul poate avea un efect diuretic puternic, dar, din fericire, temporar.

- Vei pierde vitamine si minerale, de aceea trebuie să iei suplimente nutritive, inclusiv multivitamine.

- Mai pot aparea: deshidratarea, pierderea calciului, stare de moleseala, ameteli si probleme cu rinichii. - Dacă ai hipertensiune, boli ale rinichilor sau diabet, dieta îţi este interzisă. Iar dacă faci exercitii fizice în mod regulat te vei simţi lipsită de energie, şi obosită. Ca în cazul oricărui regim, va trebui să consulţi medicul şi să-ţi testezi nivelul colesterolului, al glucozei, al insulinei şi al acidului uric.

Dieta Atkins

Comentarii la Reteta culinara:
Dieta Atkins

Dieta Atkins
   Postat de Daniela la 10.10.2011, 15:48
Am mai auzit de dieta asta si cred ca am sao urmez si eu
Adauga un comentariu
Reteta zilei
Reteta Capsuni in ciocolata: 1. Fulgii de ciocolata neagra se topesc la bain marie pana devin o crema uniforma....
citeste mai mult
Intrebarea zilei

Newsletter Proretete.ro


Nume


E-mail


SEO