Trimite pe  
close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Fructe si legume de toamna care ne ajuta sa combatem astenia

1943 vizite
1 comentariu

Nota 5 din 5 voturi

Nota 5/5 din 5 voturi

 

Articole : Fructe si legume de toamna care ne ajuta sa combatem astenia

Fructe si legume de toamna care ne ajuta sa combatem astenia

 
Vara este pe sfarsite iar toamna se apropie cu pasi mari, aducand cu ea schimbari de temperatura, zile mai scurte, nopti mai lungi si ploi reci ce determina aparitia asteniei de toamna. Cum toamna pietele si gradinile abunda de fructe si legume, este bine sa stim care dintre acestea ne pot fi de ajutor pentru a preveni si trata astenia de toamna.
 
Merele
 
Sunt cele mai recomandate fructe impotriva asteniei deoarece intaresc sistemul imunitar, datorita aportului ridicat de vitamina C, au rol antioxidant, previn aparitia cancerului de san sau de colon, iar datorita continutului sarac in calorii mentin un nivel sanatos al colesterolului.
 
Perele
 
Au un continut mare de fibre si cupru, au rol antioxidant si sunt un aliat al sanatatii inimii si colonului.
 
Gutuile
 
Este cel mai indicat fruct in pentru a preveni si trata raceala dar are si efect antistres si antioxidant.
Pe langa aceste propietati, gutuile sunt recomandate persoanelor care vor sa scada in greutate.  
 
Strugurii 
 
Contin vitaminele C, K, B1, B2, B6, care au rol antioxidant, intarind sistemul imunitar, inlatura oboseala si previn bolile de inima si imbunatatesc activitatea renala.
 
Nucile 
 
Sunt bogate in fibre si antioxidanti, grasimi monosaturate, polisaturate si acizi grasi care scad colesterolul si iti protejeaza inima.
 
Prunele
 
Contin sodiu, potasiu, fier, magneziu, mangan, seleniu, cupru, vitaminele A, E, B si C, betacaroten, substante pectice, acid oxalic si fumaric. Sunt si un medicament antianemic si antiastenic, ajuta ficatul si reduc riscul de aparitie a unor tipuri de ciroze. Prunele previn aparitia gutei, aterosclerozei, hepatitei, diabetului, intoxicatiilor alimentare, reumatismului, fluidizeaza sangele, impiedica formarea de cheaguri de sange si scad riscul aparitiei de tromboflebite.
 
Ceapa
 
Este o adevarata farmacie, prin continutul sau de fructani, vitaminele a, b, c; saruri minerale, acizi, disulfura de alil si de propil, ulei volatil si glucochinina. Este indicata in astenie, surmenj fixic si intelectual, migene, nevralgii, afectiuni respiratorii, gripa si raceli, reumatism, obezitate, etc.
 
Usturoiul
 
Este o alta leguma minune care prin continutul sau de saruri de siliciu, favorizeaza fixarea fosforului, ceea ce are ca rezultat consolidarea oaselor scheletului, prevenirea si tratand afectiunile nervoase, in special  asteniile. Tot in usturoi se mai gasesc saruri de sulf, cu rol important in integritatea oaselor si a fanerelor, care previn si influenteaza in bine tulburarile hepatobiliare, scad valoarea colesterolului si sunt active in cazul afectiunilor reumatismale, ca de exemplu artrita si guta.
 
Usturoiul contine vitamine din complexul b, a si c si f, substante aliine, care ii ofera calitati antibiotice, insecticide, antihelmintice, antigripale si de stimulare a activitatii digestive. In usturoi se gasesc si unele substante cu actiune antibacteriana, fiind indicat in bronsite iar datorita substantelor antifungice, usturoiul se foloseste in candidoze.
 
Dovleceii
 
Au un continut bogat de vitamina a, care este benefica vederii si sistemului imunitar.
 
Ardeiul gras
 
La fel ca si dovlecelul, ardeiul gras contine vitamina a si c care ajuta organismul sa faca fata schimbarilor de temperatura si asteniei.
 
Sfecla rosie
 
Pe langa faptul ca este saraca in calorii, contine o cantitate mare de vitamina B9, care ajuta organismul, mai ales in perioada de sarcina.
 
Radacinoasele (morcov, pastarnac, telina) 
 
Au un continut ridicat de vitamina b9, potasiu, vitamina a, si alte substante care ajuta organismul in perioadele reci si combat astenia. De asemenea au si propietati anticancerigene si ajuta digestia.
 
Prazul
 
Contine mangan, vitamina c, fier, acid folic, potasiul si vitamina b6 care ajuta la mentinerea unui nivel optim al colesterolului, a zaharului din sange si previne aparitia cancerului.
 
Vinetele
 
Contin amidon, sodiu, potasiu, calciu, fosfor, fier, sulf, magneziu, mangan, iod, cupru, zinc fibre si vitamine (A, B, C, D, PP si E) care contribuie la combaterea afectiunilor cardiovasculare, renale, hepatice, anemie, diabet zaharat, insuficienta pan¬creatica, obezitate, reumatism, oligurie si constipatie.
 
Cartofii
 
Cartofii contin amidon, vitamina c, fibre, proteine si o cantitate mare de potasiu, fiind indicati in tratarea starilor de oboseala si stresului, dar au si propietati diuretice.
 
Varza
Are un continut bogat de vitamina c, saruri minerale si alte subsante, fiind considerata de secole o leguma-medicament. Varza trateaza bolile de stomac, imbunatateste sistemul imunitar si previne raceala si virozele.
 
Conopida 
 
Are un aport diversificat de vitamine si minerale, fiind un aliat impotriva aparitiei cancerului, previne aparitia reumatismului si este indicata in consumul diabeticilor. Pe langa consumul acestor fructe si legume, un remediu pentru astenia de toamna sunt produsele apicole, ceaiul de sunatoare si rozmarin.
 
Surse: www.lamignone.wordpress.com
          www.dietetika.ro
          www.kappa.ro
          www.topsanatate.ro
          www.revistafelicia.ro
          www.revistamagazin.ro
          www.wikipedia.org

Fructe si legume de toamna care ne ajuta sa combatem astenia
   Postat de Ingrid la 13.10.2011, 12:44
Un regim alimentar sanatos este benefic oricui. Indiferent de varsta.
Adauga un comentariu
Reteta zilei
Reteta Capsuni in ciocolata: 1. Fulgii de ciocolata neagra se topesc la bain marie pana devin o crema uniforma....
citeste mai mult
Intrebarea zilei

Newsletter Proretete.ro


Nume


E-mail


SEO