Trimite pe  
close

Trimite

Poti trimite la maxim 5 prieteni simultan

Aliatele femeilor, alimentele

1260 vizite
1 comentariu

Nota 4.3 din 39 voturi

Nota 4.3/5 din 39 voturi

 

Articole : Aliatele femeilor, alimentele

Aliatele femeilor, alimentele

Aliatele femeilor, alimentele 

Indiferent de varsta si ocupatie, femeile au nevoie de substante nutritive, esentiale, pentru buna functionare a organismului. Majoritatea femeilor au lipsa de vitamine si caderi de calciu si sunt mai predispuse bolilor, in special cancerului, decat barbatii. 
 
De aceea, trebuie sa consume alimente bogate in fier, calciu, magneziu, vitamina K, vitamina E, acid folic, vitamina D, omega 3, glucide si fibre. Am incercat sa cuprind in acest articol cateva alimente care ne pot oferi „bagajul” de care avem nevoie pentru a avea un metabolism echilibrat.
 
Afine proaspete
Aceste fructe nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia unei femei. Bogate in antioxidanti, acid elagic (cu proprietati anticancerigene), fibre, vitamine (B2, C si E) , previn infectiile urinare si imbunatatesc activitatea cardiovasculara.
 
Boabele de fasole si soia 
Sunt bogate in proteine si fibre si au rol protector impotriva bolilor cardiovasculare si cancerului de san. 
Fasolea are un rol important in echilibrarea hormonala a femeilor, mai ales in perioada  premenstruala si a  menopauzei.
 
Nu conteaza tipul de fasole aleasa,  reprezinta o sursa importanta de acid folic, fibre, triptofan, fier, magneziu si potasiu, substante esentiale ce scad aparitia diabetului, hipertensiunii arteriale si cancerului de san.
 
In plus, fasolea regleaza digestia, scade nivelul colesterolului, ajuta in controlul greutatii si previne bolile de inima. 
 
Atat soia cat si produsele derivate din ea, contin proteine care  diminueaza nivelul colesterolului din sange, intareste masa osoasa si  indeparteaza bufeurile din perioada menopauzei. Soia contine un nivel ridicat de acizi grasi nesaturati, in special acizii grasi omega 3.

Broccoli
Contine vitamina C, vitamina K, vitamina A, potasiu, acid folic, triptofan, vitamina B, fosfor, magneziu, calciu, fier, zinc si vitamina E.  Dar de retinut este faptul ca are in compozitie un fitonutrient numit Indol-3-carbinol, un anticancerigen care reduce riscul aparitiei cancerului de san si de col uterin!
 
Acidul folic este una dintre cele mai bune substante nutritive pentru femeile gravide, deoarece ajuta la dezvoltarea corespunzatoare a sistemului nervos al fatului si il protejeaza impotriva defectelor din nastere. 
 
Numeroase studii au demonstrat ca acidul folic creste nivelul serotoninei care ajuta in cazul depresiei.  Broccoli fare rol si de diuretic natural deoarece reduce senzatia de balonare.
 
Ceapa 
Este bogata in crom, vitamina C, vitamina B6, triptofan, acid folic si potasiu. Are rol antiinflamator, antibacterian si subtiaza sangele in mod natural. Combate cancerul, artrita, osteoporoz si este un aliat impotriva racelii, febrei si astmului. 
 
Ceapa creste circulatia sanguina, imbunatateste sanatatea inimii si este recomandata  in cazul tensiunii arteriale mici.
 
Cerealele integrale (orez integral, porumb, germeni de grau si fulgi de tarate) 
Contin fibre, vitamina e si alte elemente nutritive (folati, magneziu, seleniu etc.). Fiind bogate in fibre, amelioreaza problemele digestive. 
 
Ciocolata
Ciocolata bogata in cacao contine magneziu, care combate stresul.
 
Fructele de padure
Contin antioxidanti care au rol de protectie importiva cancerului si antocianinele care au efect de regenerare celulara si lupta eficient impotriva infectiilor urinare. Mai contin vitamina C si acid folic ajutand femeile in conceptie si in sarcina.
 
 
Fructe si legume bogate in vitamina C
Din aceasta categorie fac parte: citricele, capsunile, ardeii verzi, rosiile, broccoli, spanacul, cartofii, kiwi. 
Vitamina C este un antioxidant esential, iar consumul lor previne maladiile coronariene.
 
Iaurt cu un continut scazut in grasimi
Are in componenta bacterii benefice in digestie (probiotice), care protejeaza femeile impotriva cancerului de san.
 
Laptele
Peste jumatate dintre femei, potrivit specialistilor, nu consuma suficient lapte. Combate osteoporoza, amelioreaza tranzitul intestinal si diminueaza balonarile. Legumele cu frunze verzi (salata, varza creata, spanacul, napul, patrunjelul). Se recomanda sa fie consumate de trei ori pe zi.
 
Contin cantitati mari de vitamina E, K, A, calciu, potasiu, beta-caroten, mangan, acid folic, magneziu, fier si fibre alimentare.ce ajuta femeile aflate la menopauza sa nu aiba bufeuri. Vitamina K din aceste legume este foarte importanta pentru sanatatea oaselor si previne osteoporoza. 
 
In urma unui studiu s-a demonstrat ca femeile care consuma astfel de legume prezinta un risc cu 40% mai mic de a dezvolta cancer ovarian, in comparatie cu femeile care nu consuma.
 
Spanacul
Contine fier si magneziu ce protejeaza sistemul imunitar si ajuta organismul sa produca energie.
De asemenea, consolideaza sistemul imunitar, relaxeaza muschii, reduce stresul si anxietatea.
 
Morcovul
In stare proaspata sau sub forma de suc, contine antioxidanti (beta-caroten) care combat  radicalii liberi. De asemenea, morcovii contin fibre importante pentru tractul gastro-intestinal.
 
Pestele gras
Din aceasta categorie cei mai recomnadati sunt somonul si sardinele. Acest tip de peste este bogat in Omega 3 si acizi grasi, vitamina D, fier, vitamina B, calciu, zinc si magneziu care ajuta organismul in combaterea: depresiei, bolilor cardiovasculare, hipertensiunii, infarctului, durerilor articulare, artritei reumatoide etc.
 
Se recomanda a se consuma intre 2 si 3 portii de peste gras pe saptamana. Nu trebuie exagerat consumul deoarece poate contine urme de metilmercur, care ingerat in exces, conduce la intoxicatii!
 
Rachitelele (merisorul american)
Sunt fructe de padure mici si rosii, asemanatoare cu merele. Au influente benefice in tratatrea infectiilor tractului urinar si sunt o sursa foarte importanta de antioxidanti. 
 
Rosiile (si fructele rosii in general)
Contin licopen, care s-a dovedit ca este un puternic combatant al cancerului la san. Este de asemenea un antioxidant puternic care lupta importiva bolilor cardiovasculare.
 
Ulei de masline
Pe langa proprietatile lui recunoscute in cosmetica, uleiul de masline contine grasime mono-saturata care ajuta la prevenirea bolilor de inima.
 
Dar, pe langa aceasta lista nu trebuie sa uitam de apa, care este esentiala pentru functionarea echilibrata a organismului. 
 
Toate alimentele sanatoase contin minerale si vitamine, tot ce trebuie sa facem este sa avem o nutritie variata si echilibrata pentru a ne pastra organismul sanatos. 
 
Aliatele femeilor, alimentele

Comentarii la Reteta culinara:
Aliatele femeilor, alimentele

Aliatele femeilor, alimentele
   Postat de Ilie la 13.10.2011, 13:23
Cred c alimentele ar trebui sa fie aliatele tuturor, nu doar al femeilor.
Adauga un comentariu
Reteta zilei
Reteta Capsuni in ciocolata: 1. Fulgii de ciocolata neagra se topesc la bain marie pana devin o crema uniforma....
citeste mai mult
Intrebarea zilei

Newsletter Proretete.ro


Nume


E-mail


SEO